Bezpieczeństwo chmury Sinersio zapewnia:

Najnowocześniejsze
w Polsce
Data Center:

  • Klasa TIER III
  • Redundancja (zdublowanie) wszystkich instalacji
  • Monitoring obiektu i terenu wokół obiektu 24 godziny/ 7 dni
  • Podział obiektu na 3 strefy dostępu (zielona, pomarańczowa, czerwona)
  • Całkowita izolacja komory IT (dostęp tylko dla uprawnionych operatorów DC)
  • Zastosowanie ogniotrwałych i wodoodpornych materiałów do budowy komory IT
  • Zautomatyzowane systemy monitoringu wszystkich instalacji w data center
  • Dwustronna elektroniczna kontrola dostępu
  • Ochrona fizyczna 24 godziny/7 dni
  • Nowoczesny system alarmowy wykrywający próby włamania
  • Brak okien, drzwi antywłamaniowe
  • 24 godzinny dozór osobowy operatorów data center
  • Zaawansowany system przeciwpożarowy, wykrywający pojedyncze cząstki dymu
  • System gaszenia oparty o gaz halonowy, który nie szkodzi ludziom i nie niszczy sprzętu
  • Zasilanie awaryjne z agregatu o mocy 1 MW
  • Systemy klimatyzacji precyzyjnej i wentylacji
  • Podwójna instalacja wody lodowej
  • Układ zimnych korytarzy zamkniętych, stałe parametry środowiskowe
  • Wysoki poziom dostępności w transmisji danych informatycznych dla świadczonych usług
  • Niezależne łącza światłowodowe, różne trasy kablowe, różne punkty wejścia do budynku
  • Routery brzegowe i przełączniki rdzeniowe pracujące w układzie podwójnej redundancji
  • Warstwa szkieletowa oparta na światłowodach jedno- i wielomodowych
  • Warstwa dystrybucyjna oparta na światłowodach i sieci Ethernet
  • Warstwa dostępowa pojedynczej szafy rack oparta na światłowodach i sieci Ethernet
  • Systemy bezpieczeństwa typu firewall
  • Systemy wykrywania potencjalnych zagrożeń IDS/IPS
  • Bezpieczeństwo na poziomie jednostki serwerowej

Infrastruktura
informatyczna
i sieciowa:

Warstwa
programowa

panel do zarządzania
Sinersio Virtual Data Center

  • Środowisko wirtualizacyjne oparte na czterech hypervisorach: XenServer (standardowo), VMWare, Hyper-V, OracleVM
  • Środowisko zabezpieczone przy pomocy firewall
  • Zarządzanie środowiskiem przy użyciu szyfrowanego protokołu zabezpieczonego certyfikatem SSL
  • Konta dostępowe zabezpieczone hasłem i mechanizmem two factor authentication (dwuskładnikowe uwierzytelnianie)
  • Rejestracja udanych i nieudanych prób dostępu do systemu
  • Stosowanie odpowiedniej polityki systemowej wymuszającej zgodność haseł z poziomem zabezpieczeń

Stopień zabezpieczeń warstwy fizycznej uznany za WYSOKI i zgodny z rozporządzeniem MSWiA z dnia 29 kwietnia 2004.

SLA (ang., Service Level Agreement) na poziomie 99,9%